Do końca stycznia 2017 roku Toyota sprzedała łącznie 10,05 mln hybryd. Technologia hybrydowa to obecnie najpopularniejszy sposób na ograniczenie zużycia paliwa i zanieczyszczeń powietrza powodowanych przez transport. Od 20 lat Toyota traktuje jako swój priorytet zmniejszenie wpływu motoryzacji na środowisko.
Toyota szacuje, że do 31 stycznia 2017 roku wyprodukowane przez nią hybrydy pozwoliły zapobiec emisji 77 milionów ton CO2. O tyle więcej dwutlenku węgla trafiłoby do atmosfery, gdyby zamiast hybryd kupiono samochody benzynowe o podobnej wielkości i osiągach. Jednocześnie sprzedaż hybryd pozwoliła zaoszczędzić 29 miliardów litrów benzyny.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Japoński koncern jako pierwszy wprowadził auta hybrydowe do seryjnej produkcji. W sierpniu 1997 roku zadebiutował minibus Coaster Hybrid EV, a już w grudniu 1997 roku do salonów trafił Prius – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód hybrydowy. Od tamtej pory hybrydy Toyoty cieszą się stale rosnącą popularnością wśród klientów. Ostatni milion Toyota sprzedała w ciągu 9 miesięcy – wynik 9 milionów firma uzyskała w kwietniu 2016 roku.
