Toyota wprowadza nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe

Rozwój technologii TNGA

2016-12-07

Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i udoskonalone napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture, które zapewnią większą moc, wyraźnie lepsze osiągi i dynamikę jednostek napędowych, przy dalszym ograniczaniu zużycia paliwa. Nowe technologie zostaną wprowadzone zarówno w konwencjonalnych jednostkach spalinowych, jak i napędach hybrydowych.

Proces wprowadzania na rynek nowych napędów i przekładni rozpocznie się w 2017 roku. Toyota zakłada, że do 2021 roku w nowe napędy zostanie wyposażone co najmniej 60% samochodów Toyoty i Lexusa sprzedawanych w Europie, Japonii, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Toyota opracowała 17 nowych wersji 9 silników, w tym nowy 2.5-litrowy silnik benzynowy, 4 nowe przekładnie w 10 wersjach i 6 nowych napędów hybrydowych w 10 wersjach.

Toyota rozpoczęła wprowadzanie nowej technologii Toyota New Global Architecture do procesu projektowania i produkcji nowych modeli od platform podłogowych. Pierwszym modelem zbudowanym na platformie TNGA jest Prius 4. generacji. W 2017 roku na rynku zadebiutuje także crossover C-HR oraz Prius Plug-in Hybrid. Nowe platformy będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli japońskiego producenta. Platformy TNGA całkowicie zmieniają strukturę samochodu – auto ma niżej położony środek ciężkości oraz maskę, zyskuje większą stabilność, lepszą dynamikę i komfort prowadzenia.

Nowy silnik benzynowy 2.5 R4 z bezpośrednim wtryskiem paliwa


Nowa linia silników spalinowych o nazwie Dynamic Force Engines wyróżnia się większą dynamiką, lepszą elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Jednostki te zostały zaprojektowane od podstaw, w myśl architektury TNGA. Silniki będą wykorzystywały technologię szybkiego spalania i inteligentny system zmiennych faz rozrządu. Jednym z nowo opracowanych silników jest 2.5-litrowa jednostka benzynowa o najlepszej na świecie wydajności cieplnej, która sięga 40 procent w konwencjonalnych samochodach spalinowych i 41 procent, gdy silnik stanowi element napędu hybrydowego. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki ograniczeniom strat energii w systemach chłodzenia i układzie wydechowym.

Nowe automatyczne skrzynie biegów


Nowe 8- i 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów (Direct Shift-8AT i Direct Shift-10AT) zostały tak zaprojektowane, żeby zwiększyć ich wydajność do jednego z najwyższych poziomów na świecie i zminimalizować straty energii. Nowe przekładnie są bardziej kompaktowe i lżejsze od dotychczas używanych, zmniejszają przy tym zapotrzebowanie samochodu na paliwo. Niższy środek ciężkości przyczynia się do większej stabilności prowadzenia. Przekładnie reagują na przyspieszanie szybko i płynnie, zwiększając komfort jazdy.

W przypadku Direct Shift-10AT zostało zracjonalizowane wykorzystanie każdego biegu, w szczególności w zakresie niewielkich i średnich prędkości. Wynikiem tego jest szybka i płynna zmiana biegów. Przekładnie Direct Shift charakteryzują się jednym z najlepszych wyników na świecie pod względem szybkości zmiany przełożeń.

Multistage Toyota Hybrid System II (THS-II)


W napędzie hybrydowym zastosowanym w Priusie wykorzystano technologie ograniczające wielkość i masę komponentów oraz straty energii. Toyota udoskonaliła napęd hybrydowy oparty na 2,5-litrowym silniku benzynowym i stworzyła nowy układ Multistage THS II dla samochodów z tylnym napędem. Multistage THS II korzysta z tych samych rozwiązań, które pozwoliły ograniczyć wielkość układu i straty energii w nowym Priusie, zapewniając jeszcze lepsze osiągi i wyższą wydajność cieplną niż rozwiązanie obecne na rynku. Napęd hybrydowy 2,5 l w architekturze TNGA oznacza także lepsze przyspieszenie oraz niższe zużycie paliwa przy dużych prędkościach.

Udoskonalony został także układ hybrydowy plug-in. System dwóch trybów jazdy pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.

Toyota New Global Architecture (TNGA) to rewolucja w podejściu Toyoty do tworzenia, projektowania i produkcji samochodów, upraszczająca procesy przez standaryzację wymiarów i położenia zasadniczych podzespołów w obrębie ujednoliconych platform nowych pojazdów. TNGA wprowadza ściśle zdefiniowane zasady rozmieszczenia podzespołów, co upraszcza projektowanie pojazdów bez ograniczania swobody stylizacji, dającej każdemu modelowi indywidualny charakter i walory estetyczne.

TNGA zmienia również podejście do projektowania komory silnika, kładąc nacisk na umieszczanie elementów na mniejszej wysokości i w bardziej uporządkowany sposób. Pozwala to projektować nadwozia z niżej położoną maską, co z kolei przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa dzięki lepszej widoczności z pozycji kierowcy. Większa standaryzacja i modułowa konstrukcja silników oraz napędów skracają czas projektowania i umożliwiają szybsze tworzenie wysokiej klasy komponentów, dzięki czemu samochody Toyoty stają się jeszcze bardziej niezawodne, oszczędne, ekologiczne i bezpieczne, zapewniając przy tym większą elastyczność i dynamikę prowadzenia oraz jeszcze większą radość z jazdy. Nowa architektura Toyoty pozwala tworzyć coraz lepsze samochody w konkurencyjnych cenach.

Dowiedz się więcej

Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Dowiedz się więcej Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Dowiedz się więcej Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Dowiedz się więcej Nedo, Sharp i Toyota Nedo, Sharp i Toyota Przetestują baterie słoneczne Toyota i Subaru rozszerzają kooperację Toyota i Subaru rozszerzają kooperację Powstanie elektryczny SUV Produkcja silnika do hybryd w Polsce Produkcja silnika do hybryd w Polsce Dowiedz się więcej Plug-in hybrid Toyoty „Technologią przyszłości” Plug-in hybrid Toyoty „Technologią przyszłości” Fleet Derby 2017 Poznaj największego innowatora branży motoryzacyjnej w USA Poznaj największego innowatora branży motoryzacyjnej w USA 1540 patentów Toyota opracowuje nowy system usług taksówkarskich Toyota opracowuje nowy system usług taksówkarskich Sprawdź szczegóły Toyota jedną z najbardziej innowacyjnych firm świata Toyota jedną z najbardziej innowacyjnych firm świata Sprawdź szczegóły Toyota rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi Toyota rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi Sprawdź
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK