1. Świat Toyoty
  2. O Toyocie

Konkursy „Mistrzowie Toyoty 2016” w kategoriach „Mechanik Toyoty 2016 roku” oraz „Sprzedawca Toyoty 2016 roku” zostały rozstrzygnięte


10 grudnia 2016r. w salonie Toyota Bońkowscy w Komornikach koło Poznania odbył się finał konkursów „Mistrzowie Toyoty 2016” w kategoriach Mechanik i Sprzedawca. Najlepszym sprzedawcą w polskiej sieci dealerskiej Toyoty okazała się Aneta Prządka z salonu Toyota Warszawa Czerniakowska, zaś najlepszym mechanikiem Dawid Grochowiec ze stacji serwisowej tego samego dilera.


Toyota Motor Poland prowadzi konkursy w sieci dilerskiej Toyoty od 1993 roku. W ich 23-letniej historii firma zorganizowała łącznie 39 konkursów w 7 kategoriach: Mechanika, Doradcy serwisowego, Sprzedawcy części, Sprzedawcy samochodów, Blacharza, Lakiernika oraz Specjalisty ds. obsługi klientów. Spośród 39 tytularnych Mistrzów Toyoty, 32 nadal pracuje w sieci Toyoty i Lexusa oraz w Toyota Motor Poland, prezentując wzór kompetencji i kształcąc swoich następców. To oni budują siłę marki Toyota w Polsce.


Toyota osiąga swoje cele sprzedaży m.in. dzięki profesjonalnym sprzedawcom, którzy doskonale znają ofertę marki oraz dbają o najlepszą obsługę klientów i troszczą się o ich potrzeby. Za sprawą wykwalifikowanych mechaników Toyoty kierowcy mogą spokojnie i bezpiecznie użytkować swoje auta.


„Pracownicy naszej sieci serwisów skrupulatnie stosują procedury naprawcze i dobrze znają zaawansowane technologie, w które wyposażone są wszystkie modele Toyoty. Ich znakiem rozpoznawczym jest specjalizacja w obsłudze hybryd i terminowość obsługi klienta. To wszystko składa się na najwyższą jakość naszych usług i sprawia, że możemy liczyć na lojalność naszych klientów” – powiedział Witold Nowicki, Dyrektor Handlowy Toyota Motor Poland. – „Obowiązujące w Toyocie ścieżki szkoleniowe kończą się egzaminami, które potwierdzają standard wiedzy i umiejętności uczestników. Efekty procesów szkoleniowych są dopełniane doświadczeniem zdobywanym w codziennej obsłudze klientów i serwisowaniu samochodów. Najwyższym i najtrudniejszym etapem weryfikującym fachowość specjalistów Toyoty są konkursy „Mistrzowie Toyoty”, traktowane jako potwierdzenie poziomu ich kompetencji” – dodała Elżbieta Prokurat-Cieślakowska, Kierownik Akademii Toyoty i Lexusa.


W eliminacjach konkursów w 2016 roku wzięło udział 355 mechaników i sprzedawców z ogólnopolskiej sieci dilerskiej. Pierwszy etap konkursów polegał na rozwiązaniu internetowych testów wiedzy. Do półfinału zostało zakwalifikowanych po 25 uczestników w każdej kategorii konkursowej, którzy musieli wykazać się umiejętnościami w zadaniach praktycznych. Do finałów przystąpiła najlepsza ósemka.


W etapie finałowym sprzedawcy mieli za zadanie zaprezentować najnowsze modele Auris TS, RAV4, Hilux, C-HR oraz ikonę hybryd – Toyotę Prius. Musieli także wykazać się wiedzą o technice hybrydowej, systemie wspomagania parkowania SIPA, multimediach Toyoty i formach finansowania zakupu samochodów. Jury oceniało m.in. sposób realizowania ustalonych procesów sprzedaży i obsługi klienta. Czworo uczestników finału pokazało, co to znaczy być ambasadorem własnej marki.


Najlepsi mechanicy Toyoty zostali poddani testom m.in. ze znajomości napędów hybrydowych i umiejętności posługiwania się dokumentacją techniczną w celu zastosowania procedur naprawczych. Samochody specjalnie przygotowane do konkursu dały im sposobność wykazania, że potrafią przezwyciężyć wszelkie trudności.


Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu
1 miejsce, Mistrz Mechanik Toyoty 2016: Dawid Grochowiec, Toyota Warszawa Czerniakowska
2 miejsce, Wicemistrz Mechanik Toyoty 2016: Krzysztof Badoń, Toyota Katowice
3 miejsce: Jacek Polkowski, Toyota Warszawa Czerniakowska
4 miejsce: Marcin Woźniakowski, Toyota Warszawa Bielany
1 miejsce, Mistrzyni Sprzedawców Toyoty 2016: Aneta Prządka, Warszawa Czerniakowska
2 miejsce, Wicemistrz Sprzedawców Toyoty 2016: Tomasz Niedojadło, Toyota ANWA Kraków
3 miejsce: Zbigniew Stróżyk, Toyota Kielce
4 miejsce: Sylwia Czeżyk-Pydyńska, Toyota Gdańsk