1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota druga najpopularniejsza marka w Europie

TOYOTA DRUGĄ NAJPOPULARNIEJSZĄ MARKĄ W EUROPIE

REKORDOWY UDZIAŁ TME W EUROPEJSKIM RYNKU W I KWARTALE 2021

2021-04-14

Toyota stała się drugą najpopularniejszą marką samochodów osobowych w Europie. Od stycznia do marca 2021 roku sprzedała 287 678 aut, czyli o 6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rekordowy poziom osiągnęła sprzedaż hybryd, które stanowiły aż 56% pojazdów, które w tym okresie opuściły salony marki.

 

Udział Toyota Motor Europe (TME) w europejskim rynku stale rośnie. W I kwartale 2021 roku sprzedano 287 678 egz. tej marki, o 6% więcej rok do roku. W tym samym okresie TME osiągnęło swój najwyższy udział w rynku – 6,6% (wzrost o 0,1%). Stało się tak m.in. dzięki zapotrzebowaniu klientów na niskoemisyjne samochody hybrydowe.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku sprzedano 159 163 hybryd Toyoty, o 13% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Samochody hybrydowe stanowiły rekordowe 56% sprzedaży wszystkich aut koncernu w Europie. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 67% sprzedaży. W Europie Wschodniej stanowią 27% wszystkich sprzedanych aut.

„TME ma za sobą szybki start w nowy rok. Dodatkowym impulsem był marcowy tytuł Car of the Year dla Toyoty Yaris, która po raz pierwszy została najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. W przyszłość patrzymy z optymizmem. Nasza gama zelektryfikowanych samochodów w tym roku znów się poszerzy, a zainteresowanie naszymi autami ze strony klientów znajduje odzwierciedlenie w bardzo dużej liczbie zamówień. Choć może być jeszcze zbyt wcześnie na dokładne prognozy, planujemy, że nasza tegoroczna sprzedaż przebije rekord 1,1 miliona egz. z przedpandemicznego 2019 roku” – powiedział Matt Harrison, prezydent Toyota Motor Europe.

Bestsellery Toyoty

W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedaż Toyoty wzrosła o 6% i osiągnęła 268 607 egz. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się takie modele, jak Corolla, Yaris oraz RAV4. Odpowiadają one za 59% całej sprzedaży, a 71% z nich to auta z napędem hybrydowym.

Corolla to najpopularniejszy model Toyoty, który znalazł 59 288 nabywców w Europie. Tuż za tym modelem uplasował się Yaris z 58 944 sprzedanymi egzemplarzami, a 41 014 klientów zdecydowało się na RAV4.

Sprzedaż aut hybrydowych Toyoty wzrosła w porównaniu z I kwartałem poprzedniego roku o 15% i wyniosła 148 671 sztuk, co stanowi niemal 56-procentowy udział tych samochodów w ogólnej sprzedaży marki. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi okazały się Yaris Hybrid (45 677 egz.), Corolla Hybrid (44 996 egz.) oraz Toyota C-HR Hybrid (28 799 egz.).

Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie od stycznia do marca 2021 roku

TOYOTA MOTOR EUROPE

287 678

TOYOTA

268 607

AYGO

22 390

Yaris (łącznie)

58 944

Yaris Hybrid

45 677

Corolla (łącznie)

59 288

Corolla Hybrid

44 996

Corolla HB i Touring Sports (łącznie)

32 312

Corolla HB i Touring Sports Hybrid

30 766

Toyota C-HR (łącznie)

29 581

Toyota C-HR Hybrid

28 799

Corolla Sedan (łącznie)

26 976

Corolla Sedan Hybrid

14 230

Rodzina Priusa

3 150

Prius

583

Prius+

2 142

Prius Plug-in Hybrid

425

Mirai

129

Camry (łącznie)

8 466

Camry Hybrid

2 075

Supra

390

RAV4 (łącznie)

41 014

RAV4 Hybrid

22 589

Highlander (łącznie)

1 973

Highlander Hybrid

1 385

Land Cruiser

10 246

Hilux

13 098

PROACE

7 670

Inne modele

12 268