1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota Aygo X hitem przedsprzedazy
2022-02-16

Rośnie zainteresowanie nowym crossoverem Toyota Aygo X

417 zamówień w ramach przedsprzedaży
Nowy crossover Aygo X spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem polskich klientów. W ciągu półtora miesiąca w ramach przedsprzedaży zamówiono 417 egz. tego modelu. Największą popularnością cieszy się wersja Style z dwukolorowym nadwoziem oraz metalizowanym lakierem Chili Red. Ponad 40% zamówionych samochodów ma automatyczną skrzynię biegów.


Aygo X – następca AYGO

Aygo X to nowy model z segmentu A, który poszerza gamę SUV-ów i crossoverów Toyoty. Jest on następcą AYGO – najpopularniejszego małego samochodu na polskim rynku. Model ten wyróżniał się nie tylko rodzajem nadwozia, lecz również oryginalną stylistyką podkreśloną dwukolorowymi kompozycjami. Był wyposażony w wiele nowoczesnych technologii, w tym wyjątkowo rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego.

Przedsprzedaż nowego crossovera Toyoty ruszyła w styczniu. Od tego czasu salony marki przyjęły już 417 zamówień na nowy model. Warto zaznaczyć, że klienci zdecydowali się na zakup Aygo X, zanim pojawiła się możliwość obejrzenia samochodu na żywo i odbycia jazdy próbnej.

Co sprawiło, że klienci tak chętnie wybierali Aygo X? Wpływ na ich decyzję niewątpliwie miała legendarna niezawodność samochodów Toyoty i atrakcyjna stylistyka modelu, a do tego bogate wyposażenie.

Pięć wersji wyposażenia i przyciągające wzrok lakiery

Do wyboru jest pięć wersji wyposażenia. Wyższe wersje – Style, Executive i Aygo X Limited – wybrało łącznie 79% zamawiających. Najpopularniejsza okazała się wersja Style, która odpowiada za ponad 40% zamówień. Wersję Executive zamówiło 31% klientów. Dla wersji Style dostępny jest m.in. Pakiet Tech, o który zostało rozbudowanych 10% zamówionych aut.

Nowe Aygo X jest dostępne m.in. z automatyczną skrzynią biegów CVT. Wersja ta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Aż 42% zamówionych samochodów jest w nią wyposażona.

Wyższe wersje Aygo X, zaczynając od Style, są dostępna z zupełnie nowymi lakierami inspirowanymi przyprawami. W połączeniu z czarnym lakierem na dachu i tylnej części auta tworzą dynamiczną, dwukolorową kompozycję. Ponad 28% klientów zainteresowanych nowym modelem marki zamówiło wariant Chili Red. Drugim najpopularniejszym kolorem jest Ginger Beige, który zamówiło 26% klientów, a trzeci to Cardamom Green z udziałem 18% wszystkich zarezerwowanych egzemplarzy nowego crossovera. Czwarty specjalny lakier zaprojektowany dla Aygo X to głęboki kolor Juniper Blue.

Zaawansowane technologie

Nowa Toyota Aygo X jest wyposażona w zaawansowane technologie poprawiające komfort podróżowania. Należą do nich m.in. systemy multimedialne – w niższych wersjach Toyota Touch® 2 z 7" lub 8" ekranem dotykowym, w wersji Executive i Aygo X Limited – Toyota Smart Connect® z 9" ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Dodać do tego należy usługi łączności Toyota Connected Car, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, system wspomagający pokonywanie podjazdów.

Tym, co wyróżnia nową Toyotę Aygo X na rynku, jest pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. Składają się na niego takie technologie, jak:
• układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów,
• układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach,
• wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia,
• asystent utrzymania pasa ruchu (LTA),
• automatyczne światła drogowe (AHB),
• układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA),
• inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC),
• system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS),
• system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).

AYGO – wciąż dostępne od ręki

Warto tu wspomnieć, że w salonach marki wciąż są dostępne ostatnie egzemplarze AYGO drugiej generacji z rocznika 2021. Toyota przygotowała dla nich specjalną ofertę finansowania w programie KINTO ONE.

Samochody w atrakcyjnie wyposażonej wersji x-play, zawierającej m.in. światła dzienne i pozycyjne w technologii LED, klimatyzację manualną, system audio z wyświetlaczem, USB i Bluetooth i elektrycznie sterowane przednie szyby, zostały wycenione od 549 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE lub od 676 zł brutto miesięcznie w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE.

Auta rozbudowane o Pakiet Tech, zawierający system multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym 7", Android Auto™ i Apple CarPlay* oraz kamerę cofania są dostępne w programie KINTO ONE od 569 zł netto miesięcznie lub od 700 zł brutto miesięcznie.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.