1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota sprzedała na świecie ponad 20 milionów zelektryfikowanych samochodów
30 marca 2022

Toyota dostarczyła klientom ponad 20 mln samochodów ze zelektryfikowanym napędem

Rośnie popularność zelektryfikowanych aut Toyoty w Europie
Toyota na całym świecie sprzedała już ponad 20 mln samochodów ze zelektryfikowanym napędem. W ciągu 25 lat obecności na rynku nisko- i bezemisyjne samochody marki pozwoliły uniknąć emisji 160 mln ton CO2 oraz zaoszczędzić 65 mln kilolitrów benzyny.
Od debiutu w 1997 roku pierwszego hybrydowego modelu – Priusa – do lutego 2022 roku Toyota sprzedała łącznie 20 032 588 samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Technologia ta cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Ostatnie 5 mln zelektryfikowanych aut Toyoty trafiło do klientów w ciągu niecałych 2 lat. Najwięcej z nich to samochody z pełnym napędem hybrydowym, których łączna sprzedaż osiągnęła poziom 19,56 mln samochodów. Gama nisko- i bezemisyjnych pojazdów marki obejmuje także hybrydy plug-in, samochody elektryczne na wodór oraz auta elektryczne na baterie.
Toyota przygotowała już 63 zelektryfikowane samochody, w tym 48 modeli z pełnym napędem hybrydowym. Jest to efekt konsekwentnej strategii marki. Toyota jest największym innowatorem w branży motoryzacyjnej, co potwierdza największa liczba patentów złożonych w 2021 roku w Stanach Zjednoczonych spośród wszystkich producentów samochodów.

Zelektryfikowane samochody Toyoty w Europie

Toyota od lat oferuje na europejskim rynku szeroką gamę niskoemisyjnych pojazdów. Reprezentują one niemal wszystkie segmenty, typy nadwozia i rodzaje napędów – od hybrydowego Yarisa i Corollę, przez RAV4 Plug-in Hybrid, po wodorową limuzynę Mirai i elektrycznego vana PROACE Electric.

Łącznie Toyota sprzedała w Europie już ponad 4 mln zelektryfikowanych samochodów.

W niezwykle trudnym 2021 roku sprzedaż samych tylko hybryd Toyoty na europejskich rynkach wyniosła ponad 620 000 aut. Jest to o 19% więcej niż rok wcześniej. Hybrydy odpowiadały za 58% całkowitej sprzedaży firmy, a w Europie Zachodniej i Środkowej – za 70% sprzedaży. W Polsce marka ustanowiła w ubiegłym roku nowy rekord, sprzedając ponad 46 tys. aut hybrydowym. Było to o 52% więcej niż w roku 2020.

Rozwój zelektryfikowanych napędów

Tak doskonałe wyniki sprzedażowe Toyoty to wynik 25 lat doświadczeń w produkcji i doskonaleniu pojazdów korzystających z silnika elektrycznego. Efektem prac rozwojowych są m.in.:

  • zaawansowane napędy hybrydowe czwartej i piątej generacji,

  • wydajny i oszczędny napęd hybrydowy z sekcją ładowania w hybrydach plug-in,

  • innowacyjny sedan Mirai z elektrycznym napędem na wodór drugiej generacji,

  • zbudowany według nowej koncepcji bateryjny samochód elektryczny Toyota bZ4X.

Toyota widzi przyszłość motoryzacji w równoległym wykorzystaniu różnych rozwiązań, w zależności od warunków prawnych, dostępnej infrastruktury i zapotrzebowania klientów.
Toyota od lat jest liderem rozwoju nisko- i bezemisyjnych samochodów. Firma opracowała najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie silników elektrycznych, baterii i jednostek sterujących, które umożliwiają wydajne zarządzanie energią podczas jazdy w zelektryfikowanych samochodach wszystkich typów.